måndag 18 juli 2011

Självutvärdering!!!!!

Tänk vad tiden går fort när man har det kul!!!
Nu är i stort sett denna kurs slut och jag har blivit med blogg. Jag som varit så anti trots att flera av mina vänner tjatat att jag om någon borde ha en blogg för jag skriver så mkt och visar så många bilder på Face book. Och nu har jag en blogg som jag skrivit i nästan dagligen. Vill ni veta en hemlighet? - Det var inte så farligt utan ganska kul.



* Nya infallsvinklar

* Ny kunskap

* Spännande artiklar



Patrik Svensson säger i "Språkutbildning i en digital värld:

Att det är viktigt med IT i skolan ur ett genusperspektiv. Teknik ska inte vara förbehållet det ena könet.


Det som mest slagit mig under utbildningen är att inte blint säga JA till alla nya program och infalls vinklar som ramlar över en när man börjar nysta i IKT och digital teknik i lärande syfte utan att kritiskt granska även det som man tycker verkar bra. Granska för att se och förstå vad faktiskt jag tycker om det här. Lite så kan jag känna vad gäller VOKI att någon lärare eller producent sagt JA vad bra och sedan många provat och tyckt bra utan riktigt insett och känt till programmet.


Åter igen några tankar från Micke Gunnarsson.


Kluven - jag tror att de flesta är kluvna om vad man kan göra när man är sjuk....

Åter kommer med flera tankar snart.... snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar