söndag 19 juni 2011

En allemans kanal = BLOGG



Bloggen är idag en allemans kanal ute på nätet. En publiceringsyta med stor potential för utbildning.

Blogg som dokumentations kanal och reflektions kanal för små barn i förskolan.
Projektbloggar - " Sago projekt " Under hösten kommer min förskola att arbeta med SAGO TEMA och jag är så sugen på att föra in den digitala tekniken i barnens dokumentation och reflektion. Jag klurar på den och jobbar för att det ska fungerar.

Under ett projekt inom skolan och förskolan kan projektgruppen dokumentera sina framsteg i en för gruppen gemensam blogg. Gruppen och dess handledare har tillgång till bloggen där samtliga elever i gruppen har skrivrättigheter. De kan utbyta tankar och föra viss del av beslutsprocessen via bloggen.

Sagoberättande i digital tidsålder - gammal saga och ny teknik.
Känner mig så taggad inför detta. Tur att förskoleteamet har en så duktig och kompetent Pedagogista som är inne på samma spår som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar