torsdag 30 juni 2011

Digitala Presentationer

Digitala presentationer är något som vi använder oss av ofta på min utbildning mot lärare.Stefan Stenbom säger under en föreläsning på kurswebben att läraren måste förstå syftet med sin presentation. Är presentationen till för att stötta lärarens undervisning eller till för att stötta elevens lärande.

Power point är den form av digitala presentation som jag är van vid att använda. Jag tycker power point är lätt och relativt enkelt. Fördelen med att använda sig av presentationer av detta slag är att de blir unika, personliga och elevers estetiska sidor kommer fram. Alla elever ges samma chans även de blyga kan göra en presentation och få fram sina ord. De blyga kanske vågar spela in prat om de vill ha ljud till istället för bara text, bild, film osv.

Risker?? Den stora risken är att man ibland vill för mycket och kanske tappar fokus för att möjligheterna är så stora och enkla.

Min redovisning utav Matematiskt grod projekt.Jag har valt att inte spela in ljud för att jag personligen tycker det är enklare att tala till bilder. Det är mycket text och bild på varje sida vilket Stefan Knutsson varnade för men i den här uppgiften var upplägget att inte göra för många sidor utan att försöka korta ner men få ett sammanhang. Våra redovisningar spelades in av Connect för att båda kursansvariga skulle kunna ta del och bedömma våra projekt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar